ParaMythology

Pełna wersja: Kurs samokontroli umysłu - Lekcja 4
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Plik mam na komputerze już od dłuższego czasu i niestety nie pamiętam kto dokładnie jest autorem, ale w związku z poniższym dopiskiem zamieszczonym w pliku zdecydowałam się go tutaj zamieścić.

KURS
SAMOKONTROLI
UMYSŁU

© copyright 2002-2004 by Strefa 51
http://www.strefa51.z.pl

Od autora: Niniejszy poradnik jest efektem kilkunastomiesięcznej pracy związanej ze wspaniałym magazynem, jakim jest Strefa 51. Kurs samokontroli umysłu powstał na podstawie The Silva Mind Control i nie jest wyłącznie moją zasługą. Korzystałem z literatury J. Silvy, P. Miele i W. Hewitta. Kurs ten jest całkowicie darmowy i może być rozpowszechniany i udostępniany gdziekolwiek (np. na Waszych stronach internetowych) – oczywiście z zachowaniem oryginalności pliku. Życzę miłego czytania!


Kurs Samokontroli Umysłu - lekcja 4


[Obrazek: pami%C4%99%C4%871.jpg]
>|1| Idealna pamięć


Czy ktokolwiek z nas nie chciałby mieć pamięci lepszej niż ma obecnie? Wątpliwe, czy znalazłaby sie osoba, która odpowiedziałaby negatywnie. Prawdopodobnie twoja pamięć polepszyła się nieco od momentu rozpoczęcia kursu samokontroli umysłu. Poprawa umiejętności wizualizacji oraz cofanie się mentalnie w czasie automatycznie niosą ze sobą poprawę pamięci.
zapewne nie zdajemy sobie sprawy z tego, że umysł tak naprawdę nigdy niczego nie zapomina. Im ważniejsze jest jakieś zdarzenie, tym łatwiej je sobie przypominamy. To podświadomość "osądza", czy warto dane zdarzenie, fakt sobie przypomnieć. Jeśli tak jest, wysyła informacje do świadomości.

Idąc do szkoły, jesteś narażony na "atak" tysięcy informacji. Owe wrażenia - obrazy, dźwięki, zapachy, odczucie temperatury - świadomość pozostawia poza centrum naszego zainteresowania. I (z jednej strony) dobrze, bo wyobraź sobie, co by było, gdybyś uświadamiał sobie wszystkie wrażenia! Szok totalny! Jak mawiał Cypher z 'Matrixa': "Ignorancja jest łaską"...

>|2| Technika trzech palców


W nauczaniu Silvy istnieje metoda polegająca na szybkim osiągnięciu stanu alfa za pomocą nabytego odruchu. To technika trzech palców. Jej działanie jest proste: osoba złącza opuszki palców wskazującego, środkowego (tzw. faq i serdecznego lewej lub prawej ręki, następnie czynność ta zostaje rozpoznana jako odruch warunkowy; mózg zaczyna wysyłać fale alfa, co jest równoznaczne z osiągnięciem pożądanego poziomu.
Jak wyrobić w sobie taki odruch? To zadanie nie należy do czynności skomplikowanych.

Wprowadź się w alfa. W myślach lub na głos powiedz do siebie podaną sugestię:
  • "W momencie, gdy złączę palce w ten sposób (i tutaj łączymy palce w opisany wcześniej sposób), natychmiast osiągnę poziom umysłu potrzebny do osiągnięcia celu, który jest dla mnie ważny".
Należy zdanie to powtarzać codziennie, nie mniej niż przez tydzień, używając tych samych słów. Zapamiętaj to zdanie choćby teraz, aby w alfa nie tracić czasu i nerwów na przypomnienie go.
Jeśli będziesz miał kiedyś problem z przypomnieniem sobie jakiegoś terminu czy imienia, nie denerwuj się. Najważniejsze to, żeby zdać sobie sprawę z tego, że umysł nigdy niczego nie zapomina i zawsze wszystko możesz sobie przypomnieć. teraz użyj techniki 3 palców.

[Obrazek: 590]

>|3| Szybka nauka


W chwili, gdy już opanowałeś wspomnianą technikę, otwierają się przed tobą nowe możliwości. Jeżeli jesteś uczniem lub studentem, co jest bardzo prawdopodobne (czytasz AM, zapewne część swoich sił poświęcasz nauce). Czy chciałbyś, aby ten wysiłek był zauważalnie mniejszy?
Jesteś już gotowy do przyswajania materiału w nowy sposób, dzięki któremu odtwarzanie go stanie się łatwiejsze. Co ciekawe, nowy sposób przyswajania materiału nie tylko przyspiesza przyswajanie nowej wiedzy, ale także pogłębia jej zrozumienie. Wystarczy tylko przed przeczytaniem danego tekstu udać się na (znajomy już poziom alfa (za pomocą techniki 3 palców)) i powiedzieć w myślach:
  • "Za chwilę otworzę oczy i zacznę czytać (tu tytuł). Będę doskonale rozumiał to co czytam i przypomnę sobie dowolny fragment, kiedy tylko tego zapragnę".
Następnie otwórz oczy i zacznij czytać. Kiedy skończysz, ponownie zamknij oczy, użyj techniki trzech palców i powiedz: "Właśnie przeczytałem (tytuł). Doskonale rozumiem ten materiał i przypomnę go sobie, kiedy będę miał taką chęć".

Istnieje jeszcze druga możliwość. Musisz posiadać jakiś magnetofon lub, co lepsze, mikrofon. Jeśli materiał jest naprawdę długi i trudny do zrozumienia, przeczytaj go najpierw na poziomie beta, nagrywając go na kasetę lub kompa. Jeśli masz Windows (w co nie wątpię), na pewno posiadasz oprogramowanie do nagrywania głosu. wystarczy zwykły Rejestrator dźwięku (Start/ Akcesoria/ Rozrywka/ Rejestrator dźwięku - ja mam WinXP, na poprzednich oknach wybierz podobnie). Jeśli już nagrałe(a)ś tekst, przygotuj magnetofon / komputer do odsłuchiwania. Pecet jest o tyle lepszy, że oferuje lepszą jakość dźwięku (jak masz dobry mikrofon), ponadto jest prostszy w obsłudze. Jeśli nagrałe(a)ś materiał np. do pliku nauka.wav, otwórz go z Media Playera lub Winampa. Przewiń na początek. Teraz wprowadź się w alfa, trzymając palcu odpowiedzialnym za 'play' (w Winampie jest to X). Gdy będziesz gotowy, naciśnij go. Koncentruj się na własnym głosie. To wszystko. Dobre efekty daje powtarzanie odsłuchiwania np. co 3 godz. Aha, mam dla was bonus-poradę. Bardzo dobre efekty osiągniecie korzystając (jednocześnie z odsłuchiwaniem tekstu) z Brain Wave Generatora - preset learning 1 i 2.
Tylko mi dobre oceny ze szkoły przynieście! Powodzenia!